Frågor och svar - File Library

Hur fungerar File Library? Och hur aktiverar och använder jag File Library?

För att aktivera File Library  kontaktar du din administratör. Om du är osäker på vem det är, kan du alltid vända dig till Customer Support för hjälp. Administratören  loggar in i Inyett och navigerar till inställningarna som finns uppe till höger på skärmen.

 

 

Välj alternativet Användare.

 

Identifiera den person som behöver tillgång till File Library och aktivera sedan tjänsten genom att markera rutan och  klicka på Spara.

 

 
File Library fungerar som en central plats där du kan lagra viktiga filer som du skickar, hämtar eller laddar ner. Denna tjänst erbjuder ett tryggt och effektivt sätt att utbyta leverantörsregister, betalfiler och känsliga dokument mellan er och Inyett. Dessutom säkerställer den att upplysningar och årsredovisningar som ni hämtar alltid finns lättillgängliga och säkra.
· Leverantörsregister
· Kundregister
· Personalregister
· Betalfiler
· Årsredovisningar
· Kreditupplysningar
 

Betalfiler som kan läsa in i File Library är:

  • Olika betalfilsformat
  • Zip fil
  • Winrar
  • JPEG
  • Excell vanligaste filformat
  • PDF
 
För att spara filer i File Library, börja med att logga in på Inyett. När du är inne på startportalen, klicka på tjänsten File Library för att komma åt lagringsalternativen.
 
 
Efter att administratören har aktiverat File Library kan du enkelt börja använda tjänsten. Du har möjlighet att dra och släppa filer direkt i gränssnittet, eller så kan du klicka för att ladda upp filer. Det är också möjligt att välja flera filer samtidigt för en smidig hantering av ditt innehåll.