Varningar - Inyett Detect /AutoPay Detect

Hur fungerar varning Kontokoppling (Fel) i Inyett Detect och AutoPay Detect?

Varning genereras vid betalning som genomförs till ett kontonummer som är kopplat till ett annat organisationsnummer, än det som förekommer i betalinstruktionen som analyserats.

För att varning kontokoppling (Fel) ska kunna fungera så krävs det att organisationsnummer finns med i betalfilen.

Syftet med varningen är att uppmärksamma att en betalning genomförs till en mottagare, där ett annat organisationsnummer än mottagarens är kopplat till kontonumret. varningen kan därmed uppmärksamma betalningar som sker, där mottagaren kan ha bytt sitt kontonummer.

(Varningen kan röra fall som har att göra med factoring, där betalningen är avsedd att skickas till en leverantör, men kontonumret är kopplat till ett factoringbolag som istället tar emot pengarna, därför finns möjlighet att exkludera framtida varningar).

 

Justera inställningarna för varningar kopplade till Kontokoppling (Fel).

Klicka på Inställningar för att anpassa hur varningen för Kontokoppling (Fel) ska fungera. Inställningen är endast möjlig att göra för dig med rättigheten administratör.

 

För att lägga till eller justera inställningar klicka på Aktiva inställningar

Med Snooze-funktionen genereras en ny varning först efter 30, 90 eller 180 dagar från föregående varning av samma typ till samma betalmottagare. Snooze fungerar som en pausfunktion.

Klicka på Exkluderade Kontonummer, Exkluderade Organisationsnummer för att utesluta kontonummer/organisationsnummer och undvika varningar för Kontokoppling (Fel). Tryck sedan på Exkludera.

Det går även att ta bort tidigare exkluderade poster genom att klicka på Papperskorgen. Inställningen är endast möjlig för användare med administratörsroll.

Klicka på Gå till alla inställningar för att se alla sammanställda inställningar för varningar och för att kunna stänga av en varning.

 

För att hantera/dokumentera en varning klicka  HÄR  för mer information.