Varningar - Inyett Detect /AutoPay Detect

Hur fungerar varning Betalningsgräns i Inyett Detect och AutoPay Detect?

En varning uppstår när en betalning görs till en mottagare som inte är specificerad som avtalsleverantör och summan överskrider det angivna gränsvärdet för den aktuella perioden.

Varningen gäller endast betalningar som genomförs i samma valuta. (Eventuella betalningar till samma mottagare i olika valutor räknas separat).

Som en organisation inom offentlig sektor är det av avgörande betydelse att följa "Lagen om offentlig upphandling". Genom att noggrant övervaka beloppsgränserna kan organisationen också identifiera vikten av leverantörsrelationen, vilket i sin tur kan tyda på behovet av att etablera eller omförhandla ett avtal.

 

Justera inställningarna för varningar kopplade till Betalningsgräns.

För att lägga till eller justera inställningar klicka på Aktiva inställningar.

De regler som sätts på bolagsnivå och som påverkar hur varningen ska bete sig är enligt nedan:

Möjlighet att justera förinställt tröskelvärde (belopp & valuta).
Rullande 12 månader (12 månader rullande från inställningstillfället) (Förinställt värde)
Rullande 24 månader (24 månader rullande från inställningstillfället)
Innevarande kalenderår (från nu till den 31 december)

Klicka på pil för att ställa in funktionen Snooze (Pausa). Med snooze  finns möjlighet att pausa varningar från att genereras på nytt till samma betalmottagare. Varning kommer då inte genereras inom satt spann.

30 dagar
90 dagar (Kvartal)
180 dagar (Halvår)

90 dagar sätts som "default" inställning om inget annat anges.

För att exkludera organisationsnummer/kontonummer klicka på pil (Exkludera Kontonummer, Exkludera Organisationsnummer) det innebär att det kontonummer /organisationsnummer som läggs till kommer inte generera någon varning. Klicka sedan på Exkludera. Det är även möjligt att ta bort exkluderade poster. Klicka då på ikonen för papperskorg.

 

För att hantera/dokumentera en varning klicka  HÄR  för mer information.