- Support Center
- Inyett Detect / AutoPay Detect
- Varningar - Inyett Detect /AutoPay Detect
-
Inyett Search
-
Inyett Detect / AutoPay Detect
-
AutoPay Detect
-
Inyett Inställningar
-
Inyett Insights
-
Inyett Analyze
-
Inyett Guard
-
Inyett Registeranalys
-
Inyett Förtroendeanalys
-
Inyett Betalhistoriksanalys
-
Inyett Inloggning
-
Kontroll av betalfiler
-
Inyett API
-
Inyett Säkerhet
-
Inyett Startsida
-
Inyett webinar
-
Inyett Sanktionslista
-
Inyett - File Library
-
Inyett Källor
-
Inyett Extratjänster
-
Applikationer
-
Inyett Driftstatus
-
Kontaktuppgifter
Hur fungerar varning Momsregistrering i Inyett Detect och AutoPay Detect?
Varning Momsregistrering varnar vid betalning som genomförs till en mottagare som saknar Momsregistrering.
Justera inställningarna för varningar kopplade till Momsregistrering.
Klicka på Inställningar för att anpassa hur varningen för Momsregistrering ska fungera.
För att lägga till eller justera inställningar klicka på Aktiva inställningar.
Med Snooze-funktionen genereras en ny varning först efter 30, 90 eller 180 dagar från föregående varning av samma typ till samma betalmottagare. Snooze fungerar som en pausfunktion.
Klicka på Exkluderade Kontonummer, Exkluderade Organisationsnummer för att utesluta kontonummer/organisationsnummer och undvika varningar för Momsregistrering. Tryck sedan på Exkludera.
Det går även att ta bort tidigare exkluderade poster genom att klicka på Papperskorgen. Inställningen är endast möjlig för användare med administratörsroll.
Klicka på Gå till alla inställningar för att se alla sammanställda inställningar för varningar och för att kunna stänga av en varning.
För att hantera/dokumentera en varning klicka HÄR för mer information.
Klicka på länk HÄR för att läsa mer information gällande mervärdesskatt (moms).
Klicka på länk HÄR för att läsa mer gällande momsregistrering via VAT group.