- Support Center
- Inyett Detect / AutoPay Detect
- Varningar - Inyett Detect /AutoPay Detect
-
Inyett Search
-
Inyett Detect / AutoPay Detect
-
AutoPay Detect
-
Inyett Inställningar
-
Inyett Insights
-
Inyett Analyze
-
Inyett Guard
-
Inyett Registeranalys
-
Inyett Förtroendeanalys
-
Inyett Betalhistoriksanalys
-
Inyett Inloggning
-
Kontroll av betalfiler
-
Inyett API
-
Inyett Säkerhet
-
Inyett Startsida
-
Inyett webinar
-
Inyett Sanktionslista
-
Inyett - File Library
-
Inyett Källor
-
Inyett Extratjänster
-
Applikationer
-
Inyett Driftstatus
-
Kontaktuppgifter
Hur fungerar varning Näringsförbud i Inyett Detect och AutoPay Detect?
Varning Näringsförbud varnar när betalning genomförs till en mottagare där en person i egenskap av styrelseledamot, ägare eller verklig huvudman har näringsförbud.
En person som har näringsförbud får inte driva företag, vara bolagsman i handelsbolag, ledamot i en aktiebolagsstyrelse, teckna firma i ett bolag och inte heller arbeta i någon närståendes verksamhet.
Näringsförbud innebär helt enkelt att personen omedelbart måste sluta med all näringsverksamhet samt avveckla eventuella uppdrag och får inte starta en ny verksamhet. Detta gäller också om det är fråga om ett tillfälligt förbud.
Justera inställningarna för varningar kopplade till Näringsförbud
Klicka på Inställningar för att anpassa hur varningen för Näringsförbud ska fungera. Inställningen är endast möjlig att göra för dig med rättigheten administratör.
Klicka på Exkluderade Kontonummer, Exkluderade Organisationsnummer för att utesluta kontonummer/organisationsnummer och undvika varningar för Näringsförbud. Tryck sedan på Exkludera.
Det går även att ta bort tidigare exkluderade poster genom att klicka på Papperskorgen. Inställningen är endast möjlig för användare med administratörsroll.
Klicka på Gå till alla inställningar för att se alla sammanställda inställningar för varningar och för att kunna stänga av en varning.
För att hantera/dokumentera en varning klicka HÄR för mer information.