Frågor och svar - Inyett Detect / AutoPay Detect
  1. Support Center
  2. Inyett Detect / AutoPay Detect
  3. Frågor och svar - Inyett Detect / AutoPay Detect

Vad kan det innebära när betalfiler inte läses in och ingen återkoppling sker på betalfilerna?

Vid problem med inläsning av betalfiler kan det oftast bero på ett nytt filformat, filnamn eller en ändring på vart betalfilerna lägger sig (sökvägen) Det kan även vara så att ett byte av server eller ekonomisystem har skett. Kontakta din IT-avdelning för att kontrollera om detta är fallet. 

Om det inte skett ändringar enligt ovan se tips nedan på felsökning beroende på vilken integreringstyp ni har:

Integrering med överföring via Inyett Encrypt Service

Starta om servicen "Inyett Encrypt Service Sweden" som ligger under tjänster i Windows. Skulle det inte fungera så undersök i Eventloggen (loggboken) i Windows under application för mer information gällande vad som kan vara fel.

Undersök även om det kan bero på en gamla adress i Inyett Encrypt Service config. Då ska den ersättas till : https://fileservice.inyett.se/webservice/fileservice.asmx

Integrering med överföring via SFTP

SFTP överföring ligger i kundens miljö så kontakta er IT-avdelning som har utfört arbetet med uppsättning  av integreringen som skickar filerna till SFTPn för felsökning . Om en betalfil har skickats via SFTPn men inte har kommit fram till Inyett då bör det genereras ett felmeddelande i loggen via er FTP klient.

Integrering med överföring via Autopay cloud

Gäller det Autopay cloud så kontakta Inyett på Customer Success med information gällande vilken betalfil det är som saknas (eller när filen skapades) och då stämmer Inyett av med våra kontaktpersoner hos Visma Autopay.